REGULAMIN
świadczenia usług za pośrednictwem
SERWISU WWW.CRO-TRAVEL.PL
§ 1.
Definicje.
Ustala się następujące definicje:
- Serwisy (Serwis) – przez Serwisy (Serwis) rozumie się stronę internetową wraz z jej zawartością i komponentami dostępną pod adresem www.cro-travel.pl, prowadzony łącznie przez Operatorów wymienionych w § 1 ust. 7 poniżej.
- Klienci – wszelkie podmioty (osoby fizyczne lub prawne), posiadające zdolność do czynności prawnych w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, składający Zamówienie w serwisie.
- Właściciel- osoba posiadająca tytuł prawny do apartamentu/apartamentów lub pokoju/pokojów, świadcząca Usługę na rzecz Klienta.
- Usługa – udostępnienie miejsc noclegowych w apartamencie/apartamentach lub pokoju/pokojach przez ich Właściciela w celu krótkotrwałego zakwaterowania, zwłaszcza dla celów wypoczynkowych.
- Zamówienie – złożenie oferty przez Klienta w celu skorzystania z Usługi, drogą elektroniczną poprzez wypełnienie formularza za pośrednictwem rezerwacyjnego systemu elektronicznego udostępnionego pod adresem www.cro-travel.pl. przez właściwego Operatora .
- Rezerwacja – potwierdzenie przez odpowiedniego Operatora Zamówienia Usługi przez Klienta i przekazanie do realizacji Właścicielowi.
- Operator – przez operatora należy rozumieć alternatywnie (rozłącznie):
- Cro-Travel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Częstochowie, Al.Wojska Polskiego 124 , 42-207 Częstochowa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000331233, NIP: 573 277 55 94, REGON: 241226111, o kapitale zakładowym w wysokości 12.000,00 zł, którego dokumentacja rejestrowa jest przechowywana w Sądzie Rejonowym w Częstochowie, Wydziale XVII Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, ul. Rejtana nr 6, 42-200 Częstochowa,
- Cro-Travel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Częstochowie, Al.Wojska Polskiego 124, 42-207 Częstochowa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000381666, NIP: 573 282 47 66 , REGON: 241902776 , której dokumentacja rejestrowa jest przechowywana w Sądzie Rejonowym w Częstochowie, Wydziale XVII Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, ul. Rejtana nr 6, 42-200 Częstochowa,
- Cro-Travel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością II Spółka komandytowa z siedzibą w Częstochowie, Al.Wojska Polskiego 124, 42-207 Częstochowa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000387749, NIP: 573 283 14 24, REGON: 241962695, której dokumentacja rejestrowa jest przechowywana w Sądzie Rejonowym w Częstochowie, Wydziale XVII Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, ul. Rejtana nr 6, 42-200 Częstochowa.
- W Serwisie umieszczone są oferty świadczenia Usług krótkotrwałego zakwaterowania w apartamencie/apartamentach lub pokoju/pokojach przez ich Właścicieli. Rozumieć przez to należy, iż Serwis zawiera informacje na temat poszczególnych apartamentów lub pokojów. W świadczeniu Usług krótkotrwałego zakwaterowania w imieniu i na rzecz Właściciela działa jeden z Operatorów: Cro-Travel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Częstochowie albo Cro-Travel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Częstochowie, albo Cro-Travel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością II Spółka komandytowa z siedzibą w Częstochowie, poprzez przyjęcie Zamówienia od Klienta. Klient składający Zamówienie w serwisie www.cro-travel.pl wyraża wolę dokonania w imieniu własnym rezerwacji określonego apartamentu/apartamentów lub pokoju/pokojów zaprezentowanych w Serwisie. Klient otrzyma Potwierdzenie Rezerwacji od odpowiedniego Operatora, na którym widnieć będzie, poprzez którego z podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 7 Klient złożył Zamówienie, jak również dane podmiotu świadczącego Usługę (Właściciela). Odpowiedzialnym za przyjęcie Zamówienia Klienta przez Właściciela, a także za Potwierdzenie Rezerwacji, jest jeden z Operatorów wymienionych w § 1 ust. 7 powyżej.
- Potwierdzenie Rezerwacji – stwierdzenie zawarcia umowy przez Klienta z Właścicielem poprzez wystawienie dokumentu elektronicznego przez odpowiedniego Operatora. Za każdym razem gdy w niniejszym regulaminie mowa jest o Operatorze (w liczbie pojedynczej), należy przez to rozumieć odpowiedniego Operatora, jednego z wymienionych w § 1 ust. 7, który wobec Klienta składającego Zamówienie dokonał Potwierdzenia Rezerwacji.
§ 2.
Przedmiot umowy.
Przedmiotem Umowy jest określenie warunków, na jakich Klient dokonuje Zamówienia miejsc noclegowych w celu skorzystania z Usługi krótkotrwałego zakwaterowania w apartamentach lub pokojach za pośrednictwem danego Operatora.
I. Zamówienie:
- Złożenie Zamówienia na Usługę odbywa się poprzez wypełnienie przez Klienta formularza Zamówienia dostępnego za pośrednictwem rezerwacyjnego systemu elektronicznego znajdującego się w Serwisie i wysłanie danych wprowadzonych do formularza drogą elektroniczną do Operatora.
- Klient zobowiązany jest do poprawnego złożenia Zamówienia. Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za następstwa wynikające z błędnie wypełnionego przez Klienta formularza Zamówienia.
- Do Klienta należy obowiązek upewnienia się, że Potwierdzenie Rezerwacji Usługi zostało mu dostarczone skutecznie drogą elektroniczną w terminie 48 godzin od daty zaksięgowania opłaty rezerwacyjnej na rachunku odpowiedniego Operatora. W przypadku braku takiego dokumentu Klient winien natychmiast powiadomić o tym fakcie odpowiedniego Operatora w celu przesłania duplikatu Potwierdzenia Rezerwacji.
- Operator nie gwarantuje skutecznego dostarczenia Potwierdzenia Rezerwacji w przypadku niepoprawnie działającej skrzynki pocztowej Klienta. Po drugiej nieudanej próbie wysłania Potwierdzenia Rezerwacji zostanie on wysłany listem poleconym albo kurierem na koszt Klienta na adres klienta udostępniony przez Klienta w Serwisie, a w przypadku braku udostępnienia takiego adresu w Serwisie, na adres wskazany przy przelewie opłaty rezerwacyjnej.
II. Ceny zawarte w Serwisie:
- Ceny zawarte w Serwisie w każdym wypadku dotyczą zakwaterowania w całym apartamencie lub pokoju za dobę. Podane ceny są cenami brutto.
- Operator informuje, a Klient akceptuje fakt, że ceny zawarte w Serwisie mogą ulec nagłej zmianie bez podawania przyczyn, przy czym Operator oświadcza, że cena przekazana Klientowi w dokumencie potwierdzającym zawarcie umowy (tj. w Potwierdzeniu Rezerwacji) jest ceną, do której Klient będzie zobowiązany do zapłaty za Usługę.
§ 3.
Sposoby płatności.
Obowiązującą jednostką płatniczą w Serwisie jest EURO (EUR) lub jego równowartość w Polskich Nowych Złotych (PLN) po kursie bankowych z dnia dokonania opłaty rezerwacyjnej. Jedyną możliwą formą płatności za rezerwacje dokonane w Serwisie jest przelew bankowy.
§ 4.
Rezerwacja.
- Operator dokonuje Rezerwacji na podstawie Zamówienia wysłanego przez Klienta za pośrednictwem rezerwacyjnego formularza elektronicznego dostępnego w Serwisie. Klient składa formularz Zamówienia za pośrednictwem Serwisu, który automatycznie zostanie doręczony odpowiedniemu Operatorowi.
- Odpowiedni Operator zobowiązany jest w ciągu 24 godzin w dni robocze lub 48 godzin w dni wolne od pracy do potwierdzenia w formie elektronicznej, czy dany apartament/apartamenty lub pokój/pokoje w wybranym przez Klienta okresie i lokalizacji jest/są dostępny/dostępne. W przypadku braku wolnych miejsc, Klient zostanie o tym fakcie poinformowany drogą elektroniczną. Poprzez dzień roboczy rozumie się każdy dzień z wyjątkiem sobót, niedziel oraz innych dni wolnych od pracy).
- W przypadku, gdy Zamówienie jest możliwe do zrealizowania, Klient otrzymuje wiadomość drogą elektroniczną, z prośbą o akceptację warunków Zamówienia oraz dokonanie opłaty wstępnej wyszczególnionej na druku rezerwacyjnym na wyszczególniony w tym druku numer rachunku bankowego odpowiedniego Operatora. Opłata wstępna (opłata rezerwacyjna) wynosi od 25% do 30% opłaty całkowitej za Usługę.
- Po otrzymaniu od Klienta opłaty wstępnej (opłaty rezerwacyjnej), odpowiedni Operator wystawi Klientowi Potwierdzenie Rezerwacji. Do dokonania opłaty wstępnej zobowiązany jest Klient. Dokonanie opłaty wstępnej stanowi ostateczne oświadczenie woli o zawarciu umowy z Właścicielem i ostateczne potwierdzenie przez niego warunków Zamówienia. Przy dokonywaniu przelewu opłaty wstępnej (opłaty rezerwacyjnej) Klient zobowiązany jest do wpisania w tytule przelewu unikalnego numeru identyfikacyjnego rezerwacji, a także danych Klienta w przypadku dokonywania przelewu z rachunku bankowego nienależącego do Klienta.
- Brak wpłaty opłaty wstępnej (opłaty rezerwacyjnej) w terminie wyznaczonym w wiadomości elektronicznej, o której mowa w ust. 3 powyżej, oznacza odwołanie przez Klienta oświadczenia woli złożonego przez wypełnienie rezerwacyjnego formularza elektronicznego dostępnego za pośrednictwem Serwisu.
- Pozostałą należność, tj. kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy opłatą całkowitą za Usługę a opłatą wstępną (opłatą rezerwacyjną), Klient reguluje gotówką na rzecz Właściciela lub osoby przez niego wskazanej, niezwłocznie po przyjeździe do miejsca ich lokalizacji w momencie odbioru kluczy do apartamentu/apartamentów lub pokoju/pokojów. Opłata wstępna (opłata rezerwacyjna) nie podlega zwrotowi.
§ 5.
Zmiana Zamówienia. Anulowanie rezerwacji.
- W przypadku jeśli Klient nie złoży oświadczenia woli o anulowaniu Zamówienia nie później niż na 2 tygodnie przed pierwszą dobą rozpoczęcia wykonywania Usługi lub zrezygnuje z tej Usługi bez uprzedniego jej anulowania lub nie wykorzysta zarezerwowanego apartamentu/apartamentów lub pokoju/pokojów w terminie (tzw. „no show”), jest on zobowiązany do zapłaty odpowiedniemu Operatorowi kwoty stanowiącej 30% ceny zarezerwowanego apartamentu/apartamentów lub pokoju/pokojów (za określony przez Klienta w rezerwacji okres czasu). Wymieniona kwota jest odszkodowaniem z tytułu pozostawania w gotowości do wykonania zobowiązania Operatora jak i Właściciela.
- Wszelkie zmiany Zamówienia dokonane przez Klienta i potwierdzone przez odpowiedniego Operatora (zgodnie z § 4 powyżej) są możliwe jedynie za zgodnym porozumieniem Klienta i Właściciela, w imieniu którego działa odpowiedni Operator. W przypadku wyrażenia zgody na dokonanie zmiany Zamówienia, za dokonanie tej zmiany odpowiedniemu Operatorowi przysługuje dodatkowe bezzwrotne wynagrodzenie w wysokości 150 zł netto. Przez zmianę Zamówienia rozumie się w szczególności zmianę wyboru apartamentu/apartamentów lub pokoju/pokojów, zmianę okresu pobytu w określonym apartamencie/apartamentach lub pokoju/pokojach. Brak wyrażenia zgody przez Właściciela na zmianę Zamówienia powoduje, iż dotychczasowe potwierdzone Zamówienie nadal wiąże Klienta, a w przypadku ewentualnego jej anulowania, rezygnacji z Zamówienia bez uprzedniego jego anulowania lub niewykorzystania zamówionej Usługi w terminie (tzw. „no show”), zastosowanie mają uregulowania § 4 powyżej.
- Bezzwrotne wynagrodzenie w wysokości 150 zł netto pobierane jest dodatkowo również w przypadku anulowania lub nie wykorzystania zamówionej Usługi w terminie (tzw. „no show”).
§ 6.
Odpowiedzialność Operatora.
- Każdy Operator prowadzący Serwis dołoży wszelkich starań, aby dane prezentowane w Serwisie były zgodne z rzeczywistymi. Aktualność prezentowanych danych zależy również od współpracujących z odpowiednim Operatorem partnerów handlowych, zleceniodawców oraz Właścicieli apartamentów lub pokoi, na które Operator nie ma bezpośredniego wpływu.
- Jeśli wykonanie pierwotnej rezerwacji okaże się być niemożliwe, odpowiedni Operator poinformuje Klienta drogą mailową o zaistniałej sytuacji.
- Jeśli w momencie przyjazdu do apartamentu/apartamentów lub pokoi/pokojów, Klient w obecności przedstawiciela odpowiedniego Operatora stwierdzi, że apartament/pokój jest nieposprzątany lub brak w nim będzie czystej pościeli, a zastrzeżenia te będą uzasadnione, Operator zobowiązuje się do niezwłocznej naprawy uchybień (jednak nie później niż w ciągu 8 godzin).
- Dokonanie przez Operatora zwrotu kosztów wynikających z niemożliwości realizacji zamówionej Usługi, wyczerpuje w całości wszelkie możliwe roszczenia Klienta z tytułu jej niewykonania.
§ 7.
Ograniczenia odpowiedzialności Operatora.
- Operator nie odpowiada za szkody wyrządzone przez Właściciela lub personel kompleksu (nieruchomości, na terenie której znajdują się apartamenty lub pokoje), w którym znajduje się zarezerwowany przez Klienta apartament lub pokój.
- Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności, jeśli dane zamieszczone w Serwisie przekazane przez Właściciela są różne od stanu faktycznego.
- Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wszelkie niedogodności czy nieprzyjemności występujące podczas pobytu w apartamencie, pokoju lub innym zarezerwowanym obiekcie, które wynikają np. z: konserwacji lub naprawy urządzeń grzewczych, czasowego wyłączenia urządzeń rekreacyjnych (np. konserwacja basenu), braku wody, prądu, wadliwie działającej klimatyzacji, itp.
- Wszelkie roszczenia w wypadkach wskazanych powyżej należy kierować do Właściciela apartamentu lub pokoju.
- W przypadku działania tzw. "siły wyższej", niezależnej od żadnej ze stron, np.: wybuchy, powodzie, pożary, strajki, wybuch lub zagrożenie wybuchem wojny, stan wojenny, sabotaż, choroby lub w innych sytuacjach wyjątkowych uniemożliwiających realizację zamówionej usługi zgodnie z umową, Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu nienależytego wykonania lub niewykonania umowy przez Właściciela.
§ 8.
Reklamacje.
- Wszelkie reklamacje dotyczące pobytu w apartamencie lub pokoju powinny być kierowane do Właściciela, za pośrednictwem przedstawiciela odpowiedniego Operatora podczas wyjazdu oraz przesyłane do odpowiedniego Operatora w terminie 14 dni od zakończenia pobytu w apartamencie lub pokoju.
- Brak zgłoszenia przedstawicielowi odpowiedniego Operatora jakichkolwiek problemów napotkanych podczas pobytu w apartamencie przez Klienta powoduje utratę uprawnień przysługujących Klientowi z tytułu reklamacji.
- Operator zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej, przekazanej reklamacji w terminie 14 dni roboczych od daty jej otrzymania
§ 9.
Dane Klienta.
Składając Zamówienie , Klient wyraża zgodę na umieszczenie jego danych w bazie danych należącej do spółek: Cro-Travel Sp. z o. o., Cro-Travel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k., Cro-Travel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością II Sp.k., podmiotów dominujących, powiązanych lub zależnych. Dane te będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji zamówień, ułatwienia dokonywania kolejnych rezerwacji oraz w celach marketingowych, zgodnie z przepisami prawa.
§ 10.
Akceptacja warunków rezerwacji.
Klient, który złożył zamówienie w Serwisie, zaznaczając w Zamówieniu, że akceptuje warunki rezerwacji, oświadcza, że zapoznał się z niniejszym regulaminem.
§ 11.
Ustalenia końcowe.
- Operator dokłada wszelkich możliwych starań, aby informacje zawarte w Serwisie wolne były od błędów i pomyłek, tym niemniej nie gwarantuje, iż błędy i pomyłki takie nie występują, w związku z czym wiążący charakter mają informacje wskazane w zawartej z Klientem umowie.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za niezależne od niego, nieprawidłowe pod względem technicznym działanie Serwisu oraz za przerwy w dostępności Serwisu. Operator nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia zaistniałe podczas przeglądania Serwisu. Operator przestrzega o zagrożeniach związanych z korzystaniem z Internetu, takich jak w szczególności możliwość przejęcia przez osoby lub podmioty nieuprawnione danych w trakcie ich transmitowania.
- Autorskie prawa majątkowe do utworów zamieszczonych w Serwisie przysługują Operatorowi i jego kontrahentom (nie przysługują oni Klientom w rozumieniu niniejszego regulaminu). Użytkownicy serwisu i Klienci mają prawo do przeglądania informacji zamieszczonych w Serwisie wyłącznie w celach prywatnych, dokonywania ich zapisu w postaci plików tymczasowych oraz drukowania wybranych stron.
- Zmiany Regulaminu dokonywane będą przez Operatora poprzez zamieszczenie nowej treści Regulaminu na stronie internetowej www.cro-travel.pl. Zmieniony regulamin wchodzi w życie z chwilą zamieszczenia go na powyższej stronie.
- Wszelkie spory mogące wyniknąć między odpowiednim Operatorem a Klientem w związku z funkcjonowaniem Serwisu, a w szczególności w związku z dokonanymi rezerwacjami, Klienci i Operator poddają pod rozpoznanie sądowi powszechnemu właściwemu dla Operatora.